Taal

Spelling

Fouten maken tijdens het schrijven, gebeurt doordat je kind de structuur van de taal niet herkent en daardoor heel veel gaat nadenken. Zodra het schrijfproces meer is geautomatiseerd, verdwijnen de fouten.

 

Door het afnemen van een dictee worden de spellingproblemen waar jouw kind mee worstelt duidelijk. Na analyse van dit instapdictee gaan we starten met de spellingbegeleiding. Ook aan de werkwoordspelling wordt aandacht besteed. Heeft jouw kind dyslexie en misschien al een dyslexietraject achter de rug, ook dan kan ik helpen.

 

Grammatica

Om een goede zin te kunnen schrijven is het van belang om kennis te hebben van hoe een zin is opgebouwd. Dat leert je kind met grammatica (ontleden). Daarom pakken we naast de spelling ook de regels van grammatica aan.  

 

Schrijven

Foutloos leren spellen en kennis hebben van een goede zinsopbouw is (nog steeds) nodig om later bijvoorbeeld een e-mail of een sollicitatiebrief te kunnen schrijven. Daarom besteed ik in de taallessen ook aandacht aan het schrijven van teksten en verhalen. 

 

 

Als je graag wilt weten hoe het is gesteld met de taal- en spellingvaardigheid van jouw kind, neem dan vrijblijvend contact met me op.

 

Reacties:

 

"Ze hadden een spellingstoets gehad. Maar J. scoorde heel hoog terwijl de rest van de klas onderin zat. En met zinsontleden ligt hij ook ver voor. Dus dat was erg leuk en goed om te horen. Dank je wel". (Moeder van J., groep 7)

 

"Ik heb een tekst gelezen met Renilde en de tijd nam ze op. En ik kreeg ook blaadjes mee voor de spelling. En dat moest ik elke dag oefenen. En ik heb ook dictee gedaan. Ik merk zelf dat ik vooruit ben gegaan" Ilse, 11 jaar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Remedial teaching / bijles in werkgebied: Hooge Mierde, Reusel, Lage Mierde, Hulsel, Netersel, Hilvarenbeek, Oirschot, Goirle, Bladel, Hapert, Eersel, Arendonk, Weelde en Poppel.